top of page

 Salgs- og leveringsbetingelser

1. Anvendelse

1.1. JD Entreprises salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse i dersom, de ikke fraviges ved en anden skriftlig aftale mellem parterne. 

​

1.2. Omfanget af aftalen er nærmere defineret af denne aftale.

 

1.3. De til enhver tid gældende salgs- og leveringsbetingelser fremgår af vores virksomheds hjemmeside: www.jdentrepriseaps.dk. Ved indgåelse af aftale / ordrer, accepterer kunden de gældende betingelser for samhandel. 

 

1.4. Tilbud er alene gældende i 5 dage fra tilbuddets modtagelse. 

 

​

2. Ydelser

2.1. Alle ydelser foretages efter bestilling fra kunden eller i en nærmere kundebestemt sæson rytme, eller efter aftale. Der er mulighed for at bestille serviceydelser fra dag til dag, dog bemærkes, at alle ordre til dagen efter senest modtages kl. 12:00 dagen før arbejdets udførsel, ligesom der er mulighed for årligt sæsonarbejde på fastlagte dage. Bestilt serviceydelse vil finde sted efter nærmere aftale med JD Entreprise ApS og/eller ved førstkommende tidspunkt, bilen er i det pågældende område. 

 

2.2. Før arbejdets udførsel er det en forudsætning at ordregiver har klargjort arealerne for fejning. Ved klargøring forstås at: - ordregiver har ryddet området, - at området kan tilkøres af tungvognstrafik, - at beplantning mv. er tilbageklippet, - at parkerede biler m.fl. er fjernet. I øvrigt og særligt bemærkes, at adgangsveje og arbejdsområder er indrettet således, at maskiner, materiel og materialer kan tilkøres med lastvogne uden særlige foranstaltninger eller risiko for skader. Det er altid kundens ansvar, at gøre JD Entreprise ApS opmærksomme på særlige forhold, vi bør tage højde for ved arbejdets udførsel – Informationen skal være os i hænde senest 48 timer før arbejdets planlagte udførsel. 

 

2.3. Ydelserne hos JD Entreprise afregnes på timeløn. Timelønnen vil foregå fra vi kører fra JD Entreprise ApS ankommer til arbejdsstedet til bortkørsel fra arbejdssted eller til aflæsning på et for arbejdsstedet eksternt sted. 

 

2.4. Ved annullering af ordre mindre end 24 timer før opgavens udførsel, faktureres 4 timers forgæves kørsel for pågældende type køretøj der er bestilt. 

 

2.5. Arbejdet kan påvirkes af vejrforhold som frost, sne, kraftig regn, isslag eller andre klimaforhold der hindrer fejning. JD Entreprise ApS kan i sådanne tilfælde udskyde arbejdet uden ansvar og nyt tidspunkt aftales med kunden. 

 

​

3. Priser og betaling

3.1. Alle priser er angivet i danske kroner og er angivet ekskl. moms. 

 

3.2. Ved anstilling med ”lille fejebil” stilles med fejebiler der maksimalt er 2200-2400 mm bred (som standard) og med tredjekost op til 3300 mm. 

 

3.2.1 JD Entreprise ApS’ priser er fastsat for kørsel inden for normal arbejdstid kl. 06:00 – 16:00 mandag til torsdag og fredag fra kl. 06:00 – 14:00. For kørsel, der rekvireres til udførelse i weekender, på helligdage eller på hverdage uden for normal arbejdstid, beregnes tillæg jf. ovennævnte prisliste. 

 

3.3. JD Entreprise ApS opkræver anstillinger og timeløn for opgaverne som dækker over fejetimer samt transport af fejeaffald til godkendt modtageanlæg, samt returnering til JD Entreprise anlæg. 

 

3.3.1 Hvis det miljøgodkendte/registrerede behandlingsanlæg ændres, fra det i aftalen nævnte, stiger/falder time-/kørselsprisen, svarende til ændringen i køretid. 

 

3.4. JD Entreprise ApS forbeholder sig ret til at regulere priserne, hvis der sker ændringer i lovgivning, overenskomster, afgifter, brændstofpriser eller andre forhold, der medfører øgede driftsomkostninger. Reguleringen sker med udgangspunkt i den procentvise ændring af JD Entreprise ApS’ faktiske omkostninger. Prisjusteringer kan desuden foretages som følge af ændrede miljøkrav, sikkerhedsbestemmelser eller andre forhold, som virksomheden ikke selv er herre over. Som udgangspunkt sker en samlet prisregulering én gang årligt i april måned, medmindre særlige forhold nødvendiggør tidligere tilpasning. 

 

3.5. Kundens betaling sker i henhold til faktura fra JD Entreprise ApS. Betaling forfalder løbn. mdr. + 20 dage fra fakturadato. Efter forfaldstid beregnes morarenter i henhold til renteloven over for forbrugere. Kunder pålægges 1,5% pr. måned i rente. Ved fremsendelse af betalingspåmindelse opkræves et rykkergebyr. 

 

3.6. De oplyste timepriser dækker udelukkende arbejdstid og transport i henhold til aftalen. Udgifter i forbindelse med håndtering og bortskaffelse af affald, kørsel til modtageanlæg, samt eventuelle gebyrer fra tredjepart afregnes separat. JD Entreprise ApS kan endvidere fakturere dokumenterede udlæg for miljø- og affaldsafgifter, eller andre lovpligtige tillæg, som måtte være gældende på tidspunktet for arbejdets udførsel. 

 

3.7. Lovpligtig færdselsskiltning i forbindelse med arbejde kan være påbudt. Omkostningen hertil afholdes af kunden og skal være iværksat før JD Entreprise ApS kan påbegynde arbejdet. 

 

3.8. Akuttillæg opkræves ved hasteopgaver, hvor fejelastbilen rekvireres med kort varsel udenfor den aftalte planlagte drift eller i tidsrum, hvor standardbetingelserne ikke dækker en almindelig indsats. 

​

3.8.1 Akut tillæg aktiveres, når en opgave bestilles med en responstid på under 4 timer. Tillægget gælder ved rekvirering udenfor normal arbejdstid, herunder aften, nat, weekender og helligdage. Akut tillæg kan også pålægges ved ekstraordinære forhold, hvor en omgående indsats er nødvendig for at sikre trafiksikkerhed, miljøhensyn eller andre kritiske forhold. 

 

3.8.2 Akut tillæg beregnes som et fast gebyr jf. prislisten, og foregår foruden de gældende timelønninger, som faktureres særskilt. 

 

3.8.3 Akut tillæg frafaldes, hvis opgaven skyldes fejl eller mangler fra leverandørens side. JD Entreprise ApS forbeholder sig ret til at afvise hasteopgaver, hvis kapacitet eller sikkerhedshensyn ikke tillader en akut indsats

 

3.9. Der beregnes et månedligt olietillæg på fakturaen. Tillægget udgør en procentdel af summen for kørsel og andre ydelser, som påvirkes af brændstofpriser. 

Satsen justeres løbende i forhold til den aktuelle prisudvikling på markedet for brændstof. Formålet med tillægget er at udligne udsving i driftsomkostninger som følge af ændrede brændstofpriser. 

 

3.10. Hvis arbejdet forsinkes som følge af forhold uden for JD Entreprise ApS’ kontrol (fx parkerede biler, utilgængelige arealer, tungt materiel, tilstoppede riste – Ikke udtømmende liste) faktureres den medgået tid, som medarbejderen bruger på oprydning. 

 

​

4. Affaldets dimensioner og karakter

4.1. Affaldet behandles på miljøgodkendte behandlings-/genanvendelsesanlæg i Danmark. Alle udgifter som følge af ovennævnte forhold påhviler kunden. 

​​

4.2. Kunden er ansvarlig for affaldets sammensætning. 

​

5. Ansvar

5.1. JD Entreprise ApS har ansvaret for opfyldelse af offentligretslige regler om transport og håndtering af affald.

​

5.2. JD Entreprise ApS’ erstatningsansvar, herunder eventuelt produktansvar, er begrænset til maksimalt 1.000.000 kr. pr. skade (inklusive serier af skader). Virksomheden hæfter ikke for indirekte tab såsom driftstab, mistet avance, forsinkelser eller andre økonomiske konsekvenstab, der måtte opstå i forbindelse med arbejdet. 

​

5.3. JD Entreprise ApS kan ikke gøres ansvarlig for skader, som skyldes forhold uden for virksomhedens kontrol, herunder mangelfuld klargøring af arbejdsområdet, uforudsete underlagsforhold, eller andre hændelser som kunden har indflydelse på. 

Eventuelle krav mod JD Entreprise ApS kan alene rejses for direkte dokumenterbare tab. 

​

5.4. JD Entreprise ApS påtager sig intet ansvar for skader på belægninger, vejarealer, kantsten, beplantning eller lignende, som følge af arbejdet, medmindre der foreligger grov uagtsomhed fra virksomhedens side. 

Ved arbejde under frost- eller vejrmæssigt vanskelige forhold fraskrives ansvar for materialer, der ikke kan fjernes uden forudgående optøning eller ekstraordinære foranstaltninger. 

​

5.5. Ved fejning i frostvejr kan JD Entreprise ApS ikke stilles til ansvar for fastfrosset materiale der ikke kan fjernes uden optøning. 

​

5.6. Kunden er ansvarlig for, at området er sikret med korrekte skiltning og afspærring, hvor JD Entreprise ApS’s arbejde udføres. JD entreprise ApS kan afvise eller afbryde arbejdet, hvis sikkerheden vurderes utilstrækkelig. Forsinkelsesomkostninger påhviler altid kunden. 

 

​

6. Force majeure

6.1. JD Entreprise ApS er uden ansvar for manglende eller forsinket opfyldelse af aftalte forpligtelser, hvis årsagen skyldes forhold uden for virksomhedens kontrol. 

Dette omfatter blandt andet naturbegivenheder, krig, strejke, brand, leverandørsvigt, forsyningsvanskeligheder, ekstreme vejrsituationer eller andre hændelser, der må betragtes som force majeure. I sådanne tilfælde udsættes eller bortfalder forpligtelsen uden erstatningsansvar for JD Entreprise ApS. 

​

​​

7. Opsigelse

7.1. Aftalen kan opsiges skriftligt af begge parter med 3 måneders varsel til udgangen af en kalendermåned, medmindre andet er skriftligt aftalt. De første 24 måneder af aftalens løbetid er uopsigelige fra kundens side. Såfremt aftalen ikke opsiges rettidigt, forlænges den automatisk med yderligere 12 måneder på uændrede vilkår. JD Entreprise ApS forbeholder sig ret til at opsige aftalen med forkortet varsel, hvis kunden væsentligt misligholder sine betalingsforpligtelser eller i øvrigt ikke overholder de aftalte betingelser. 

​

​​

8. Reklamation

8.1. Enhver reklamation skal være specificeret og fremsat skriftligt fra kunden. 

​

8.2. Der gælder følgende frister for reklamation: 

​

8.2.1 Ved synlig skade eller ved en mangel ved det udførte arbejde skal modtageren reklamere straks og senest kl. 16 den efterfølgende hverdag. 

​

8.2.2 Ved ikke synlig skade indenfor 7 dage efter arbejdets udførsel.

 

​

9. Tvister og værneting

9.1. Enhver uoverensstemmelse mellem parterne i anledning af aftalen og relaterede forhold skal afgøres efter dansk ret.

​

9.2. Tvister skal eksklusivt afgøres ved Retten i Roskilde som værneting. 

​​

​

​

bottom of page